Indul a Virtuális Oktatás Börze!

2012. July 5. Webmaster

Felsőoktatási felmérést készített a Sanoma Media Budapest által 2012-ben első alkalommal szervezett Virtuális Oktatás Börze, mely a  www.virtualisoktatasborze.hu címen érhető majd el a ponthatárok kihirdetésének másnapjától, július 25-27. között. Íme az eredmények.

A 2012-es felvételi időszakot meghatározta a felsőoktatási kvóták változása, amely a megszokottakon felül további izgalmakat csempészett a felvételizők számára egyébként is mozgalmas időszakba. A Sanoma Media Budapest által 2012-ben első alkalommal szervezett Virtuális Oktatás Börze csapata felsőoktatási felmérést készített, amelyből kiderül: a felvételizők alapvetően optimisták. A továbbtanulni vágyók átlagosan 3 helyre adták be pályázatukat. Népszerűségben vezetnek a reál, műszaki, természettudományos és bölcsészettudományi képzések. Mindez megegyező irányt mutat azzal, amely szerint a cégek elsősorban a mérnök és informatikus szakembereket keresik. (Ezt erősítette meg a Profession.hu 2012 júniusában közzétett kutatási eredménye is a magyarországi hiányszakmákról.)

A felvételizők fele kizárólag államilag finanszírozott képzésre jelentkezett, a többiek azonban költségtérítéses képzésre is beadták pályázatukat. A tanulmányokkal kapcsolatosan felmerülő költségeket a diákok elsősorban munkából származó kiegészítő jövedelemmel, másodsorban munkával és szülői támogatással, harmadsorban pedig diákhitel felvételével igyekeznek majd finanszírozni. Minden negyedik válaszolta azt, hogy szülei egyáltalán nem tudják támogatni anyagilag. A Virtuális Oktatás Börze előkészítő szakemberei azt látják, a tanulók havi szinten legalább 100 ezer forintot tartanak szükségesnek a tandíjon felül a megélhetéshez.

A rövid kutatás eredményei szerint azok közül, akik nem nyernek felvételt felsőoktatási intézménybe, a legtöbben dolgoznának. A válaszadók ugyanolyan arányban vállalnának külföldön munkát, mint ahányan a hazai munkaerőpiacon keresnének munkalehetőséget. Érdekesség, hogy a harmadik számú alternatíva a sikertelen felvételi esetén a nyelvtanulás, valamint valamiféle szakma elsajátítása.

„Tisztában vagyunk azzal, hogy a ponthatárhúzás sokak számára az ünneplés és gondtalan nyári időszak kezdete, azonban akik nem nyertek felvételt, igazán most kezdhetnek el gondolkodni, mit is kezdjenek magukkal szeptembertől. A szülőknek és diákoknak szeretnénk segíteni azzal, hogy létrehoztunk egy virtuális felületet, ahol a ponthatár-húzást követő 3 napban fel lehet térképezni a lehetőségeket” – mondta el Martis István, a Sanoma Media Budapest digitális szolgáltatásértékesítési igazgatója. Az egyszerűen kezelhető felületen egyaránt megtalálhatóak a fizetős és ingyenes képzések, szakmai és nyelvi tanfolyamok. Lehetőség van beszélgetni az intézményekkel, akik készséggel válaszolnak minden kérdésre. Sok szeretettel és még több hasznos információval várják a szervezők a diákokat és szülőket a www.virtualisoktatasborze.hu oldalon.”

Ilyen lesz a Virtuális Oktatás Börze

A börze a hagyományos és az online kiállítások legjobb tulajdonságait ötvözi. Egy olyan online esemény, mely az internet adta lehetőségeket maximálisan kihasználja a potenciális érdeklődők eléréséhez és a márkaépítéshez. A kínálat és a kereslet egy teljesen új megközelítésben találkozhat egymással. A látogatókat egy valós expóhoz hasonló bejárat fogadja, ahol egy rövid kérdőív segítségével tájékozódhatnak, hogy mely standokon találhatnak számukra vonzó ajánlatokat. A kiállító bannereket, logókat, ajánlatokat, linkeket, videókat és képeket helyezhet el a standján, beszélgethet a látogatókkal, menedzselheti az online ajánlatkéréseket, prospektusokat tehet közzé. látogatóival kapcsolatosan folyamatosan frissülő statisztikát kap, a standra érkezők adatai alapján pedig a későbbiekben célzottan keresheti meg az érdeklődőket.

A virtuális expó hasznos eszköz lehet minden oktatási intézménynek, nyelviskolának, szakképző intézménynek, továbbképző központnak, tanfolyamszervezőnek, oktatással-, felnőttoktatással foglalkozó cégnek, stb. akik gyorsan és hatékonyan szeretnék

elérni a számukra értékes célcsoportokat. Látogatói részről az esemény minden továbbtanuló, nyelvtanfolyamot kereső, továbbképzés iránt érdeklődő, szaktanfolyamot kereső stb. résztvevő számára érdekes lehet.

A fent említett felsőoktatási felmérés 2012 júniusában készült, az online kérdőíveket a HotDog, a Profession.hu, a Startlap, az Állásstart.hu és a Perfekt Kft. Facebook oldalán tölthették ki a válaszadók. A felmérés nem reprezentatív, a továbbtanulásra jelentkezők körében zajlott. A kérdőívet 272 továbbtanulását/képzését tervező ember töltötte ki.

Kategória: Profession.hu, rendezvény  |  Nincsenek hozzászólások

Szólj hozzá Te is!

Megjegyzés: A hozzászólásokat moderátor ellenőrzi, amely eltarthat egy ideig. Kérjük ne küldd újra a hozzászólásodat.