Webshop-stratégiák: élen a SEO és az ár-összehasonlító oldalak

2013. March 22. Webmaster

Egyre tudatosabban használják a marketingkommunikációs eszközöket a webshopok tulajdonosai, többek között ez derül ki az Olcsóbbat.hu portálunk és az UNAS több mint 2000 webshop partnerének bevonásával készített átfogó piaci elemzésből.

A válaszadó oldaltulajdonosok 68%-ánál az elmúlt évben nőtt a forgalom, a vásárlások felénél átlagosan a kosarak mérete is nagyobb lett. A folyamatos fejlesztések mellett ez az egyre tudatosabb marketingkommunikációnak tudható be. A piac méretét jól mutatja, hogy az Olcsóbbat.hu 2013-ra 200 milliárd forintos volument vár az e-kereskedelmi szektorban.

A felmérés markánsan rámutat a piacon tapasztalható kiélezett versenyre, ami megköveteli a folyamatos innovációt: 10-ből 9 webshop valamilyen fejlesztésen esett át 2012-ben és a következő évekre is újabb lépéseket terveznek. Érdekesség, ezek között a webdesign csak az ötödik helyen szerepel.

Fejlesztendő területek 2013-ban

Fejlesztendő területek 2013-ban

Legfontosabbnak a marketingkommunikáció hatékonyabbá tételét és a termékek számának növelését tartják, de komoly eredményekre számítanak a termékekről szóló szöveges tartalom és képgalériák növeléséből, valamint a közösségi média kommunikációból. Utóbbinál markáns adat, hogy kivétel nélkül az összes válaszadó aktív Facebookon és többen használják a Google+ (33%), a Youtube (31%) és a Twitter (15%) felületeit is.

Hatékony marketing eszközök

Hatékony marketing eszközök

Kikopnak a bannerek

„Bővül és változik is egyben az online tér. Magyarország egyik legmeghatározóbb ár-összehasonlító oldalaként fontosnak tartjuk, hogy a lehető legpontosabb képet készíthessük a 2013-ban várhatóan 200 milliárdos kereskedelmi volument elérő magyar e-kereskedelmi piac trendjeiről” – nyilatkozta Jenei Péter, az Olcsóbbat.hu vezetője.

Legnagyob árbevételt hozó terület

Legnagyob árbevételt hozó terület

„Kiemelkedő eredményként értékeljük, hogy ma már a 2-3 éve használt banneres megoldások e-commerce terén kopnak ki és a marketing kommunikációs eszközöket tudatosan használó oldaltulajdonosok körében a keresőoptimalizálás (79%) és az ár-összehasonlító oldalak használata (77%) van a topon” – tette hozzá.

Marketingköltések volumene

Marketingköltések volumene

A klasszikusnak mondható banneres megjelenéseket már nem tartják hatékony eszköznek a webshopok, ezeket fontossági sorrendben megelőzik a hírlevelek, a célzott hirdetések, a közösségi média és a kuponos akciók is a felállított hatékonysági listában. Fizetett hirdetésre felük 50 ezer forintnál kevesebbet szán, 1 millió forint felett csak 4 százalékuk költ havonta.

Webshop forgalma 2012-ben

Webshop forgalma 2012-ben

Új, hatékonyabb eszközök

A folyamatos fejlesztés szükségességét támasztja alá Kóczán Tamás, az Unas Online Kft. vezetője is: „Az UNAS belső eladási adatai alapján egyértelműen kijelenthető, hogy az innováció, a mai trendeknek megfelelő funkciók, vásárlást ösztönző, vagy kosárérték növelő eszközök (Facebook áruház, mobil verzió, kuponrendszer, pontgyűjtés, cross-sale, upsale értékesítés) bekerülése egy webáruházba mára már elengedhetetlen. Emiatt az is látszik, hogy a fejlődő motorral rendelkező oldalak nagyobb arányban növelték eladásaikat is, az elhanyagolt áruházak pedig háttérbe szorulnak.”

 

Piaci előrejelzés

Piaci előrejelzés

Változások a piacon

Az előző évekhez hasonlóan a webshopok – általuk becsült – legnagyobb árbevétele a számítástechnikai eszközökből (27%) és a szórakoztató elektronikai cikkekből (18%) származik. Ezeket követik a könyvek és utalványok (13%), valamint a mobiltelefonok és azok kiegészítői (12%). Ezen termékek közül egyedül a könyvek piacán nem számítanak további fejlődésre az oldaltulajdonosok. A mobileszköz vásárlók 2013-as rohamára készülő piac fiatalságát jól mutatja, hogy a webshopok több mint fele 2010 után jött létre. 73 százalékuk nem tart a kuponokat értékesítő konkurenciától.

2013-ra 18 százalékos bővüléssel számol az Olcsóbbat.hu, ami nem a fogyasztás bővülésének tudható be, hanem a kereskedelem átalakulásának: egyre inkább az online tér lesz az, ahol nem csak a keresés, tájékozódás, hanem a vásárlás is lecsapódik.

Kategória: Olcsobbat.hu  |  Nincsenek hozzászólások

Szólj hozzá Te is!

Megjegyzés: A hozzászólásokat moderátor ellenőrzi, amely eltarthat egy ideig. Kérjük ne küldd újra a hozzászólásodat.